חלוקת רכוש / פירוק שיתוף

הרכוש המשותף של בני הזוג הוא כל הרכוש שצברו בני הזוג בחייהם המשותפים.

הרכוש המשותף כולל את הבית, הרכבים, חסכונות, פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, וכיו”ב. 

מאידך גיסא הרכוש המשותף אינו כולל את הרכוש שנצבר לפני הנישואין, כמו כן הוא לא כולל מתנות או ירושות שנתקבלו במהלך הנישואין. לעניין זה חשוב להבהיר כי ככל שיהיה ניתן להוכיח כי בעל הזכויות באחד מאלו הראה כוונת שיתוף לזכויות/ נכסים/ כספים, כן יהיה ניתן להכניסן לאיזון המשאבים והם ייראו כנכסים משותפים של שני בני הזוג.

 

פירוק שיתוף

המונח “פירוק שיתוף” מתייחס לשיתוף של בני הזוג בדירה, וברכבים, תביעה לפירוק שיתוף, כשמה כן היא והיא באה לפרק את השיתוף של הצדדים בנכסים לעיל, ולחלק אותם או את התמורה המתקבלת בגינם בד”כ באופן שוויוני בין בני הזוג.

 

איזון משאבים

כל הרכוש כגון פנסיה, חסכונות, קרנות השתלמות, קופות גמל וכיו”ב יחולקו במסגרת תביעה לאיזון משאבים, שגם היא באה לאזן בין הצד שצבר יותר זכויות במהלך החיים המשותפים לבין הצד שצבר פחות, או במילים אחרות איזון משאבים בא לייצר חלוקה שוויונית או צודקת בין הזכויות והכספים של הצדדים ושנצברו על שם אחד מהצדדים.

 

חובות

כמו זכויות ונכסים שמתחלקים באופן שוויוני בהליך זה גם חובות שנצברו במהלך החיים המשותפים  יחולקו באופן שוויוני או צודק בין בני הזוג.

 

לתביעות חלוקת רכוש או פירוק שיתוף ישנה חשיבות רבה, ההשפעות של תביעה לפירוק שיתוף עלולה להיות קריטית להמשך הדרך של בני הזוג, יש לשים לב ולמנוע ככל הניתן הברחת נכסים של הצד השני, חשוב מאוד  לבחור בעו”ד מתחום דיני המשפחה שמכיר את התחום הספציפי של פירוק שיתוף. 

צו ירושה

צו ירושה

צוואה הדדית היא למעשה שתי צוואות אשר נערכות בידי שני צדדים ובהן הצדדים מורישים זה לזה את רכושם תוך כדי הסתמכות זה על צוואתו של זו.

קרא עוד »

צוואה הדדית

צוואה הדדית היא למעשה שתי צוואות אשר נערכות בידי שני צדדים ובהן הצדדים מורישים זה לזה את רכושם תוך כדי הסתמכות זה על צוואתו של זו.

קרא עוד »
מזונות אישה

מזונות אישה

סעיף 2 לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), תשי”ט-1959 קובע מהן מזונות אישה ומה סכומן. הכנסו למאמר בכדי ללמוד עוד. צרו קשר לפגישת ייעוץ.

קרא עוד »

עו"ד גיא שצברג

צרו קשר

דילוג לתוכן